При несенні служби на маршруті патрулювання (посту) інспектор умілим вибором форм i методів, застосуванням спеціальних технічних засобів повинен активно впливати на процес дорожнього руху.
Якщо при перевірці виявлено ознаки підробки або встановлено їх непридатність, ці документи вилучаються, про що складається протокол. Особа водія перевіряється за іншими документами, що є у нього, а за їх відсутності — за даними адресного бюро. У разі вилучення посвідчення водію видметься тимчасовий дозвіл.
Інспектор зупиняє транспортні засоби тільки у випадках, якщо:
- Водій порушує ПДР
- Характер руху викликає підозру у здатності водія керувати транспортним засобом;
- Технічний стан транспортного засобу, його зовнішній вигляд або укладка вантажу не відповідають встановленим вимогам;
- Поведінка або зовнішній вигляд водія, пасажирів, транспорту, вантажу вказують на причетність до ДТП або злочину;
- Є необхідність перевірки дорожніх і водійських документів, звіряння реєстраційних даних при розшуку викрадених транспортних засобів, а також отримання інформації про інші правопорушення.
Забороняється, за винятком невідкладних випадків, зупиняти транспортні засоби на ділянках автомобільних доріг з обмеженою видимістю, перед поворотом, безпосередньо перед або після вершини підйому, перед перехрестями, переходами, залізничними переїздами та в інших небезпечних місцях.
У разі заборони експлуатації транспортного засобу інспектор вилучає номерні знаки транспортного засобу або затримує транспортні засоби i доставляє їх для тимчасового зберігання на спеціальний майданчик або стоянку до усунення порушення.
У разі вилучення номерних знаків транспортного засобу робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення і акті про огляд транспортного засобу.
При несенні служби на маршруті патрулювання, посту здійснюється контроль за обладнанням i станом автомобільних доріг, справністю технічних засобів регулювання дорожнього руху (світлофорами, знаками тощо), а також проведенням робіт в охоронних зонах i відповідністю цих робіт правилам охорони ліній зв'язку. В разі виявлення недоліків інспектор повідомляє про це в чергову частину. До усунення пошкодження або недоліків на проїжджій частині, по необхідності, він здійснює регулювання, вживає заходів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху. Після прибуття з посту виявлені недоліки записуються в журнал обліку недоліків в утриманні вулиць i доріг, пошкоджень технічних засобів регулювання руху.
Крім наказів та настанов діяльність інспектора регламентується також інструкцією з організації провадження у справах про адміністративні правопорушення Правил, норм i стандартів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, яка затверджена наказом МВС України № 91 від 25 лютого 1994 року. Тут наводяться деякі важливі витяги з цієї інструкції.
За вчинення адмінпорушення Правил накладається стягнення:
- штраф;
- позбавлення права керування;
- оплатне вилучення транспортного засобу.
Справи про порушення Правил розглядаються у суді.
При накладанні адміністративного стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність.
У разі малозначності вчиненого порушення Правил, службова особа ДАI (міліції), уповноважена вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності й обмежитись усним зауваженням.
Важливо! Водій якого безпідставно покарали може виграти справу при розгляді у суді, але для цього необхідно правильно написати пояснення в протоколі, написати скаргу до районного ДАI і вище (міського ДАI, обласного ДАI), отримати відповіді, звернутися до прокурора і подавати позов до суду.
Виникає питання чи слід боротися із зловживаннями з боку службових осіб?
Вирішувати Вам.